مقالات آرشیو خبر ها
بحران مصدومیت یووه؛مقصر کیست ؟

بحران مصدومیت یووه؛مقصر کیست ؟

نیازی به بررسی و آمارگیری نیست، به طور متوسط و خیلی شفاف یوونتوس بین بازی های دوستانه و پیش فصل و شروع لیگ حداقل یک بازیکن را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده است و این اتفاق لزوما برای شرکت دریک بازی سخت و نفسگیر نیز روی نداده، بلکه عواملی مانند خستگی و آسیب های کهنه در آن دخیل هستند. این اتفاق برای سایر تیم ها نیافتاده اما یووه شدیدا با این مشکل و معضل روبرو شده و شرایط را در همین ابتدای فصل دشوار کرده؛ مطمئنا عواملی چندگانه وجود دارند که بحران مصدومیت را برای بانوی پیر به وجود آورده اند.

 

پوگبا نیامده مصدوم شد، دی ماریا در نخستین بازی فصل، شزنی در یک بازی دوستانه، مک کنی در تمرینات و آرتور با مشکل مچ پا درگیر است، آکه با شکستگی استخوان نازک نی در دیدار دوستانه برابر رئال، دشیلیو از اواسط جولای در یک بازی دوستانه آسیب دید و روند مصدومین همین طور رو به افزایش است.

 

بیاییم از پل پوگبا شروع کنیم؛ قبل از وروداش او به دلیل مصدومیت بازی نسبتا کمی انجام می داد و به نظر میرسید مشکل زانو او را مدتی به خود مشغول کرده بود، با این حال به یووه آمد و حالا با ریسک بالا اما حساب شده و تحت کنترل تصمیم می گیرد برای حضور در جام جهانی جراحی را کنار بگذارد و این در حالی است که چنین تصمیمی توسط این بازیکن پس از مشورت با فیزیوتراپ و البته نظر مخالف تمام متخصصان پزشکی که جراحی را توصیه کرده بودند اخذ شده و این سوال را همراه می اورد که آیا او قادر خواهد بود به طور حتی محتاطانه با فیزوتراپی به بازی های فصل و جام جهانی برسد و توان بازی کردند را خواهد داشت یا خیر. در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی بازیکنان در شرایط وخیم بدون عمل جراحی و تنها با درمان فیزیوتراپی موفق به انجام این کار شده اند اما میزان آسیب و درک و ارزیابی آن در درمان در نظر گرفته بسیار مهم است.

 

دی ماریا نیز در حالی که شروع بسیار خوبی را همراه بانوی پیر تجربه می کرد و از گلزنی در اولین بازی رسمی خود با یووه سرخوش بود به یکباره آسیب دید و شرایط را به برای خود و یووه تلخ کرد. با این توصیف باید پذیرفت که بانوی پیر با مشکلاتی روبرو شده و بازار نقل و انتقالات این تیم خطر جدی ای را احساس کرده و حالا به سرعت به دنبال جانشین برای مصدومان مکرر و پرتعداد خود است که چندی از آن نیز در نقل و انتقالات تابستانی راهی این تیم شده اند.

 

اما مسول چه کسی است، در فرضیه نسخت احتمالا مسولین در حوزه نقل و انتقالات بی دقتی هایی داشتند و حالا تیم را با این شرایط بحران زده مواجه کرده اند ولی نمی توان به درستی نام شخصی را در باشگاه دراین زمینه مطرح کرد.

 

در فرضیه دوم، مقصر مکس الگری مطرح میشود، او با ریسک کردن و بازی دادن به بازیکنانی که آسیب دیدگی کهنه و یا درد اندکی احساس می کنند شرایط آنان را وخیم و با یک مصدومیت طولانی روبرو می کند.

 

اما فرضیه و دلیل سوم را تمرینات ورزشی یووه می دانند؛ این بخش به سیمونه فلوتی مرتبط است که بعد از تجربه حضور در اسپال، کالیاری و میلان چند سالی ست یووه را همراهی می کند و در چند قهرمانی این تیم نیز حضور داشته، او توانسته چهار بار متوالی برنده کرنومتر طلایی به دلیل شایستگی هایش شود و اما حالا در شرایط خوشایندی قرار ندارد و یوونتوس را در این بحران عجیب و قابل تامل همراهی می کند. هر چه باشد و هر کدام از این دلایل بر دیگری پیشی بگیرد نشان از کوتاهی و بی دقتی ای دارد که برای مجموعه بیانکونری و تیفوسی هایش قابل قبول نیست.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: